Klantenservice
Hulp Nodig? We helpen je graag!
Are you 18 years old or older?
Sorry, the content of this store can't be seen by a younger audience. Come back when you're older.
Op zoek naar antwoorden? We hebben alle veelgestelde vragen voor je overzichtelijk gegroepeerd per onderwerp. Kies hieronder een categorie en vind direct wat je zoekt.
Waarom KenJo Sabers?
Bij KenJo Sabers draait alles om de ultieme lightsaber-ervaring, zowel in kwaliteit als service. Ons team van Star Wars-liefhebbers weet precies wat belangrijk is in een lightsaber. We verkopen alleen sabers waar we zelf enthousiast van worden – van hoogwaardige duelsabers tot prachtige verzamelobjecten.
- Duelleerbaar en duurzaam: Gemaakt voor intensieve gevechten.
- Smooth swing-technologie: Vloeiende, real-time bewegingen.
- Aanpasbare kleuren: Wissel eenvoudig tussen verschillende kleuren.
- Helderste LEDs & Neopixel-optie: Kies voor extra helderheid en effecten.
- Bluetooth-enabled (X3-modellen): Bedien je saber draadloos via je smartphone.
- Snelle verzending vanuit Nederland: Meestal al de volgende dag in huis.
- Klanttevredenheid gegarandeerd: Honderden positieve reviews en een no-nonsense garantie.
Met snelle, verzekerde verzending en een klantvriendelijk retourbeleid zorgen we ervoor dat je met een gerust hart kunt kopen. Sluit je aan bij duizenden tevreden klanten en ervaar zelf waarom KenJo Sabers de beste keuze is voor lightsaber-fans!
Hoe kies ik de juiste saber?
Of je nu wilt duelleren, cosplayen, of een pronkstuk zoekt voor je Star Wars-verzameling, KenJo Sabers heeft de perfecte lightsaber voor jou!
De hilt is het handvat van de lightsaber en komt in verschillende ontwerpen. We hebben een breed scala aan hilt-keuzes die variëren van klassiek tot modern, zodat je een hilt kunt kiezen die bij jouw stijl past. Bekijk onze collecties (Premium, Rare, Epic, Essence en Legendary) om de perfecte hilt voor jouw lightsaber te vinden of gebruik ons filtermenu om gericht te kijken naar een specifieke prijsklasse of kleur bijvoorbeeld. Wil je meer informatie over de collecties, neem dan een kijkje bij het tabblad "Wat is het verschil in de collecties"?
Met de Saberkeuze quiz heb je een overzicht van passende modellen naar aanleiding van je antwoorden op een aantal vragen. Maar bekijk ook eens onze handige thema-collecties, hier vind je sabers die speciaal zijn geselecteerd voor verschillende toepassingen, zoals de perfecte cadeau, spinning specials, beste keuze voor intens duelleren, en populaire cosplay sabers.
Zoek je een lightsaber die geinspireerd is op jouw favoriete film, serie of game karakter, dan kun je de zoekbalk bovenin de webpagina gebruiken om op het karakter te zoeken waar je de saber van wilt hebben. Omdat onze sabers gelinkt zijn aan deze karakters, kun je ze op die manier vinden.
Je kunt onze uitgebreide filters gebruiken om snel te zoeken op kleuren van het handvat, prijs, zwaardbladtype, soundboard of zelfs je favoriete personage.
Zijn de sabers geschikt voor duels?
Absoluut! Alle KenJo Sabers zijn gemaakt van duurzaam polycarbonate, ontwikkeld voor lightsaber tegen lightsaber duels. Of je nu je favoriete vechtscène naspeelt of het opneemt tegen vrienden! Voor zeer heftige duels raden we onze Baselit sabers aan, dankzij hun lichte gewicht en stevige constructie. Neopixel sabers zijn geschikt voor medium tot harde gevechten, maar hebben extra visuele flair. Welke saber je ook kiest, je kunt erop vertrouwen dat ze ontworpen zijn voor actie!
Bekijk ook zeker eens de onderstaande video over de stevigheid van onze blades en lees de blogpagina. Hier is goed te zien hoe stevig onze zwaardbladen zijn!
Waar zitten jullie gevestigd?
Ons magazijn is gevestigd in Nederland en alle bestellingen worden verstuurd vanuit dit magazijn.
Op dit moment hebben we geen fysieke winkel, maar we staan regelmatig op Comic Con in Nederland en België. Daar kun je onze KenJo Sabers in het echt bekijken, vasthouden en testen.
Op onze website en sociale media vind je veel foto's, video's en uitgebreide specificaties zodat je online een goede indruk krijgt van elke saber. We begrijpen natuurlijk dat je de hilt en lengte graag eerst even in handen wil voelen, daarom helpen we je graag persoonlijk met advies. Op verzoek kunnen we ook een video speciaal voor je opnemen!
Doe eens onze saberkeuze quiz of gebruik ook zeker de filters op onze website, daarmee kun je makkelijk Lightsabers vinden op basis van bijvoorbeeld kleur, hilt-stijl, soundboard, lengte, prijs of favoriete personages.
Heb je al een Lightsaber op het oog, maar twijfel je nog? Laat het ons weten – dan denken we graag met je mee!
En weet: met gratis verzending binnen Nederland en een 14 dagen bedenktermijn kun je je saber altijd retourneren of omruilen als hij toch niet helemaal is wat je had verwacht. Zo zit je altijd veilig met je keuze.
Wat is het verschil in de collecties?
Collecties: Kies uit Premium, de beste prijs-kwaliteitverhouding zonder in te boeten op kwaliteit, perfect voor beginners. De Rare categorie biedt unieke ontwerpen met meer details voor een opvallende look. Epic sabers zijn ontworpen met uitzonderlijke details en exclusiviteit, ideaal voor wie opvalt. In de Legendary categorie vind je de meest iconische lightsabers, geïnspireerd op geliefde personages uit het Star Wars-universum. De Essence-categorie zorgt voor een authentieke ervaring die je dichter bij de saga brengt.
Thema-collecties: Vind snel de lightsaber die bij je past met onze handige thema-collecties. Of je nu op zoek bent naar het perfecte cadeau, een saber voor intens duelleren, spinning specials, of een cosplay favoriet – wij hebben voor elke toepassing een zorgvuldig samengestelde selectie. Met onze filters kun je eenvoudig zoeken op karakter, film/serie, kleur, zwaardblad type en uiterlijke kenmerken. Zo vind je snel wat je zoekt!
Welke hilt je ook kiest, wij helpen je graag de juiste keuze te maken, zodat je jouw lightsaber-ervaring naar een hoger niveau kunt tillen!
Als je meer keuze wilt of op zoek bent naar iets specifieks, kijk dan zeker eens bij 'Alle sabers' op onze website. Hier kun je onze filters gebruiken om te zoeken op uiterlijke kenmerken, specifieke karakters en nog veel meer. Zo vind je snel de lightsaber die perfect bij jou past.
Hoeveel kleuren heeft een lightsaber?
KenJo Sabers zijn standaard voorzien van 12 verschillende vooringestelde kleuren. De kleuren kunnen gemakkelijk gewisseld worden door gebruik te maken van de knop op de lightsaber. Het is ook mogelijk om zelf een kleur te kiezen door de lightsaber langzaam van kleur te laten veranderen. Exacte instructies kunt u terugvinden in de handleiding welke bij elke lightsaber wordt geleverd. Sommige modellen hebben verschillende kleuren hilts. Op de productpagina is te zien in welke kleur een lightsaber beschikbaar is. Staat de gewenste variant op uitverkocht? Dan hebben we deze niet op voorraad. Wil je deze toch kopen of heb je een andere wens? Laat het ons dan even weten. We kijken graag of het nog mogelijk is om deze voor je te faciliteren.
Wat is het verschil tussen Baselit en Neopixel sabers / soundboards?
Wanneer je een mooie saberhilt hebt gevonden, kies je welk soundboard je wilt. Bij elke saber bepaalt de soundboardkit de geluidseffecten en licht effecten van je lightsaber. Bij KenJo Sabers kun je kiezen tussen Baselit en Neopixel soundboards, afhankelijk van je voorkeuren en gebruik: Al onze sabers zijn van kleur verwisselbaar, hebben smoothswing, zijn voorzien van meerdere geluiden (soundfonts) en effecten. Je hebt altijd een premium ervaring en hoeft alleen nog tussen baselit en neopixel te kiezen.
Baselit sabers: Voorzien van een 12W lamp en hol blad, ideaal voor intens duelleren. Ze hebben wisselbare kleuren, verschillende geluiden en smooth swing voor realistische bewegingseffecten. De Baselit X3 modellen zijn ook te besturen via een Bluetooth-app maar worden nooit met een SD-kaart geleverd om aanpassingen op te maken.
Neopixel sabers: De ultieme lightsaber ervaring. Uitgerust met een 40W LED-strip voor super felle verlichting en heldere kleuren, plus indrukwekkende blade styles en start-up effecten. Neopixel sabers bieden een nog vloeiendere smooth swing en extra opties zoals bediening via een Bluetooth-app (beschikbaar bij Premium Neopixel X3).
Op elke product pagina staat in het tabblad 'soundboard keuze hulp' nog meer informatie. Of bekijk alle functies en verschillen meteen op de vergelijkingspagina of in de video hieronder.
Waarom is een Saber in de Super Sale uitverkocht maar wel beschikbaar als normaal product?
De Super Sale categorie betreft Sabers met een tijdelijke hele goede aanbieding. De voorraad van deze producten is om diverse redenen beperkt. Soms gaat het om een opruiming of omdat we je de scherpst mogelijk aanbiedingen willen afwisselen. Met uitzondering van outlet artikelen, betreft de Super Sale categorie altijd splinternieuwe producten!
Wat is jullie goedkoopste saber?
Ons aanbod varieert regelmatig en je kunt onze goedkoopste modellen vinden door te filteren op prijs in het filtermenu of een kijkje te nemen bij de Super Sale producten of Outlet artikelen.
Is de blade bestand tegen stoten en duels?
De blade van een saber is gemaakt van duurzaam polycarbonate, en kan zeker tegen een stootje. Het is ontwikkeld voor lightsaber tegen lightsaber duels. Hoewel ook de Neopixel blades ook zeer geschikt zijn voor duels en de beste licht effecten biedt, raden we voor zware duels onze baselit sabers aan dankzij hun lichte gewicht en stevige constructie.
Bekijk ook zeker eens de onderstaande video over de stevigheid van onze blades en lees de blogpagina. Hier is goed te zien hoe stevig onze zwaardbladen zijn!
Wat is het verschil tussen de soundboard types?
Op elke product pagina staat het tabblad soundboard keuze hulp. Hierin vind je een beschrijving en vergelijkings-video. Je keuze hangt uiteindelijk af van je voorkeuren, het beoogde gebruik en je budget. Al onze sabers zijn verkrijgbaar met verschillende soundboard-opties: Baselit en diverse Neopixel-versies. Kort samengevat; baselit sabers worden vanuit de hilt verlicht, terwijl neopixel sabers een ingebouwde LED-strip in het blad hebben. Neopixel sabers bieden een hoge helderheid en een realistisch effect, inclusief unieke effecten zoals speciale opstartanimaties, omdat elke 'pixel' afzonderlijk wordt aangestuurd. Neopixel soundboards en Baselit X3 soundboards zijn tevens te bedienen via een Bluetooth-app maar Baselit X3 wordt altijd zonder SD kaart geleverd.
Proffie 2.2 soundboards werken ook samen met zo'n Neopixel zwaardblad. Proffie 2.2 is alleen veel uitgebreider aan te passen en in te stellen. Dat doe je door middel van coderen en het is bedoeld voor de echte computer genie. Het vergt veel tijd, eigen onderzoek en codeer skills om het soundboard aan te passen. Wil je op een toegankelijkere manier aanpassingen maken aan je saber, dan is Premium Neopixel de betere optie.
Lees deze gids over de verschillende soundboard types en bekijk het filmpje.
Kan ik zelf de kleur van mijn lightsaber veranderen?
Elke KenJo saber kan van kleur veranderen. Je zit dus nooit gebonden aan een paarse, gele of klassiek rood/ blauw of groene saber! Elke saber heeft 12 verschillende vooringestelde kleuren waaruit je kunt kiezen maar je je eigen perfecte kleur ook kiezen door de saber langzaam van kleur te laten veranderen. Hoe dit precies voor jouw saber werkt, staat in je meegeleverde handleiding of in de online handleiding van jouw saber.
Hoe lang gaat de batterij mee?
De batterijduur van je lightsaber hangt af van het type saber en hoe intensief je deze gebruikt. De saber veel aan en uit zetten tijdens sessies of veeleisende blade/ start up styles gebruiken vergt bijvoorbeeld meer van de batterij. Bij intensief gebruik gaat de saber ongeveer 0.5 tot 2 uur mee.
Gebruik je de saber minder intensief of alleen voor display of cosplay, dan gaat de batterij vanzelfsprekend langer mee.
Het duurt ongeveer 2 tot 4 uur voordat je batterij weer vol geladen is. Wil je weten hoe je je lightsaber het beste kunt opladen en zo de levensduur van de batterij zo lang mogelijk optimaal houdt? Kijk dan onder het tabblad "Saber opladen" bij de categorie "Bediening" voor alle tips.
Kan ik een korter zwaardblad kiezen?
Gewoonlijk is de standaardmaat goed. Twijfel je toch, kun je gemakkelijk zelf uitrekenen of jouw saber te lang wordt door de lengte van de hilt op te tellen bij de lengte van de blade en het zwaarddiepte ervan af te halen. (lengte hilt + lengte blade - zwaarddiepte). Deze informatie is te vinden in het tabblad 'specificaties' op de productpagina.
Wil je een korter zwaardblad dan is het mogelijk om hiervoor te kiezen. Baselit zwaardbladen zijn gemakkelijk zelf in te korten met een zaag. Een ijzerzaagje is een goede keuze, deze zijn erg fijn en zal dus niet te grof zagen. Haal na het zagen zoveel mogelijk zaagresten uit het zwaardblad en schuur met een zacht schuurpapiertje oneffenheden weg. De folie in het zwaardblad helpt met het verdelen van het licht in een baselit zwaardblad, deze moet dus blijven zitten. Als je de onderkant er af hebt gezaagd kan je eventueel een klein druppeltje hotglue toevoegen om de folie te zekeren in het blad. Voor een zo net mogelijk resultaat is het aan te raden om vanaf de onderzijde te meten en markeren op het zwaardblad te maken zodat de nieuwe onderkant zo recht mogelijk is.
Voor neopixel blades is dit niet van toepassing, maar deze kunnen wel op verzoek in andere maten geleverd worden. Bij de meeste sabers worden 92 cm zwaardbladen meegeleverd. Dit is te vinden op de productpagina van de saber die je op het oog hebt onder het tabblad 'Productinformatie'. We hebben vrijwel altijd 82 cm blade op voorraad liggen. Ook 72 en 62 blades zijn vaak aanwezig om te versturen maar als je liever een nog kleiner blade hebt zal de levertijd ongeveer tussen de 7 en 21 dagen zijn. Plaats je bestelling en mail ons je voorkeur onder vermelding van je ordernummer gelijk door.
Kan ik mijn saber als vaste verlichting gebruiken?
Onze sabers zijn zeer geschikt om tentoon te stellen op een display. De batterij gaat ongeveer 1-3 uur afhankelijk van het sounboard variant en hoeveel je hem gebruikt. In principe kan de saber aan terwijl deze wordt opgeladen. Echter adviseren we om de sabers NIET als vaste lichtbron te gebruiken. Opladen genereert warmte en wanneer de saber aan staat en licht geeft, stapelt de warmte zich op. De hoge kwaliteit aluminium behuizing kan de warmte niet volledig uren of dagen lang kwijt. De saber zal uiteindelijk een grote kans hebben op oververhitting en kapot gaan als je dit veel en uren lang doet. De sabes zijn bedoeld voor display, duelleren en de functies natuurlijk.
Onlangs hebben we wel een hele gave Display Saber Lamp aan onze collectie toegevoegd. Dit product heeft de uitstraling van een echte lightsaber en is zo gefabriceerd dat hij gebruikt kan worden voor vaste verlichting. Je kunt de kleuren ervan aanpassen, heeft verschillende bladestyles en kan zelfs op geluid/muziek reageren! Zo past hij in elke ruimte!
Van welke materialen zijn de sabers gemaakt?
Alle KenJo Sabers zijn gemaakt van hoogwaardige, duurzame materialen die zorgen voor een realistische uitstraling én langdurig gebruiksplezier. De hilt (het handvat) is vervaardigd uit lichtgewicht maar super sterk hoogwaardig aluminium dat niet alleen stevig is, maar ook een luxe afwerking heeft. Het zwaardblad bestaat uit slagvast polycarbonaat, bekend om zijn sterkte en duurzaamheid. Bij Baselit sabers is het blad hol en komt het licht vanuit de hilt, terwijl bij Neopixel en Proffie sabers een LED-strip in het blad zelf zit verwerkt voor intense licht- en effecten. Welke variant je ook kiest: elke saber is ontworpen om er fantastisch uit te zien en tegen een stootje te kunnen.
Kan ik mijn enkele sabers ook verbinden tot een Dual Saber of Saberstaff?
Bij veel sabers is het mogelijk om met een tweede hilt een Dual saber of Saberstaff te maken. Super leuk om twee verschillende of juist zelfde soort hilts te combineren! Je hebt hiervoor een Connectorring nodig.
Kijk op de specificatie pagina bij "dual saber compatible" en bij "pommel type" van jouw saber om de soort aansluiting te bepalen. Sabers welke niet dual saber compatible zijn kunnen niet worden voorzien van een connectorring.
- Pommel type normaal moet aangesloten worden op een connectorring met ten minste één normale kant.
- Pommel type inverted moet worden aangesloten op een connectorring met ten minste één inverted kant.
- Normaal en inverted pommel type combineren tot dual saber heeft een dual connectorring nodig (één normale en één inverted kant) dit is het zelfde als de riemclip connector. Deze riemclip connector is dus de dual connectorring en daarmee zowel een verlengstuk om de saber aan je riem te kunnen hangen als een dual connectorring (standaard en inverted).
Kan ik mijn Neopixel saber met een Baselit zwaardblad combineren?
Hoewel Baselit sabers voornamelijk worden geadviseerd bij extreme duels, zijn onze Neopixel sabers juist ook zeer geschikt om stevig mee te duelleren. Ze zijn super sterk, helder en bieden veel meer effecten dan Baselit. Neem eens een kijkje bij de video op de blogpagina over de sterkte van onze zwaardbladen!
Er bestaan speciale pixel naar rgb converters waarmee je een Baselit blade op een Neopixel saber kunt gebruiken (alleen bij onze Premium Neopixel X3 modellen). Deze converters moet je echter met bayonette aansluiting op het soundboard draaien of met de platte variant tussen het soundboard en blade klemmen, daarna moet je ook andere firmware op de saber zetten via de app. Het tussenstuk zorgt ervoor dat het blade minder diep in de hilt zit, wat ten koste gaat van de stevigheid, namelijk juist de diepte van het blade in de hilt bepaalt hoe stevig hij vastzit. Een neopixel saber met degelijke zwaarddiepte, wat de meeste sabers hebben, is uitermate geschikt om echt hard mee te duelleren.
Wil je toch graag het lichte zwaard gevoel zoals een baselit blade dat geeft maar dan op je Neopixel saber zonder technische omweg? Dan zijn onze Daylight blades ideaal. Dit zijn Baselit blades die al op kleur zijn, dus je krijgt alsnog een visueel effect zonder tussenstukken of firmware-aanpassingen.
Twijfel je tussen Neopixel en Baselit voor cosplay en duels? Dan raden we je aan om gewoon een Neopixel saber te nemen. Daarmee heb je het beste van beide werelden: krachtige visuele effecten én een hilt die sterk genoeg is voor stevig gebruik.
Wat zit er in de doos bij een bestelling?
Elke bestelling is compleet en klaar voor actie: je ontvangt een hilt, zwaardblad, schroeven, tools, handleiding en een mini-figuur cadeau. Bij de meeste Legendary sabers krijg je zelfs een luxe koffer, standaard en saber plug cadeau. Wil je precies weten wat je krijgt? Check het tabblad ‘Wat zit er in de verpakking’ op de productpagina van jouw favoriete saber.
Kan ik alleen een hilt bestellen?
Bij KenJo Sabers leveren we onze sabers altijd als complete sets, omdat dit de beste kwaliteit en functionaliteit garandeert. Daarom is het niet mogelijk om alleen een hilt te bestellen, aangezien het prijsverschil zonder blade vrijwel nihil is.
Ook het volledig zelf samenstellen van een hilt is niet mogelijk. Wel kun je je saber personaliseren met de accessoires die we speciaal voor onze hilts aanbieden, zoals T-grips, straps en andere uitbreidingen. Zo kun je je lightsaber toch uniek maken en aanpassen aan je eigen stijl.
Hoe weet ik of mijn product direct leverbaar is?
Vrijwel al onze sabers zijn direct uit voorraad leverbaar. Als je voor 15:00 bestelt, worden deze nog dezelfde dag verzonden.
We geven de voorraadstatus van onze producten aan met gekleurde bolletjes:
Sommige producten worden op bestelling gemaakt, waardoor de levertijd ongeveer 7 tot 14 werkdagen bedraagt. Je vindt deze informatie in de productbeschrijving op de productpagina. Bij deze producten staat een donkergroen bolletje met de tekst ‘Beschikbaar voor bestellen’.
Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?
Bij KenJo Sabers kan je afrekenen met de volgende betalingsmethodes:
- Ideal
- Klarna
- Klarna pay later
- Visa
- PayPal
- Belfius
- Sofort
- Sepa bank transfer
- Creditcard
- Przelewy24
- EPS
- KBC/CBC
- GiroPay
Ik zie mijn betalingsmethode niet:
Ga vanaf je winkelwagentje naar de betaling pagina door te klikken op "afrekenen". Vul de gevraagde gegevens in en klik onder op de pagina op 'Doorgaan naar verzenden" en vervolgens op "Ga naar betalen" om alle betaalopties weer te geven.
Helaas kun je niet met een VVV bon betalen, op dit moment accepteren we alleen de KenJo Cadeaubon als betaalmethode in de vorm van Cadeaukaart. Voeg een product toe aan je winkelwagen en ga naar het afrekenproces om de beschikbare betaalmethodes te bekijken en te selecteren.
Kan ik in termijnen betalen?
Het is niet mogelijk om in termijnen te betalen, de saber wordt namelijk pas doorgezet in ons systeem wanneer het volledige orderbedrag is voldaan. Waarschijnlijk is Klarna een goed alternatief voor jou maar kijk hierboven gerust welke betalingsmogelijkheden er allemaal zijn.
Hoe gebruik ik een kortingscode of coupon?
Wil je gebruik maken van je kortingscode? Je kunt deze invullen in je winkelwagen of, als dat niet lukt, op 'afrekenen' klikken en op de check-out pagina de code invullen. Zorg ervoor dat je geen spaties voor of na de code hebt ingetypt en let erop dat de code hoofdlettergevoelig is. Werkt dit niet dan kan dit verschillende redenen hebben.
Op Super Sale of outlet producten werken codes niet. Omdat de kortingen in de Super Sale al uitzonderlijk hoog zijn, kunnen er geen extra kortingscodes worden toegepast. Deze sabers worden namelijk aangeboden tegen de laagst mogelijke prijs.anders mail voor hulp. Je herkent een Super Sale of Outlet product omdat dit in de titel staat of omdat het te vinden is in de Super Sale categorie.
Het kan zijn dat de kortingscode verlopen is. In dat geval adverteren we er ook niet meer mee op de homepage van onze website.
Coupons werken niet in het winkelwagentje. Ga door naar afrekenen en vul aldaar je coupon code in om deze te verzilveren.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Wij doen ons best om een annuleringsaanvraag zo snel mogelijk te behandelen. Een verzoek tot annuleren kan worden ingewilligd door onder vermelding van je ordernummer te mailen naar info@kenjosabers.com. Dit kan alleen nog wanneer je geen trackinginformatie hebt ontvangen. Let op: het kan zijn dat je e-mail niet direct wordt gelezen en in behandeling kan worden genomen. In dat geval kun je natuurlijk altijd gebruikmaken van je 14 dagen retourrecht.
Voor producten die op bestelling worden gemaakt of custom orders geldt een andere regeling: annuleren is hier niet meer mogelijk na 3 dagen.
Hoe snel wordt mijn bestelling verzonden?
Zodra je je bestelling hebt geplaatst en betaald, ontvang je een bevestiging via de mail. Vrijwel al onze sabers kunnen op dezelfde dag verzonden worden als het voor 15:00 besteld is*. Zodra het product klaar gemaakt wordt voor verzending, ontvang je een Track and Trace code via de mail. Hiermee kun je je zending in de gaten houden en hier ontvang je updates op over de bezorging. De eerste updates zullen aan het eind van de dag waarop je de Track and Trace code ontvangen hebt, zichtbaar zijn.
*Enkele producten hebben een levertijd van 7 tot 21 dagen. Als je meerdere producten koopt, wordt de gehele bestelling pas verzonden wanneer deze compleet is. Bekijk altijd het verzendtabblad op de product pagina voor actuele informatie.
Leveren jullie wereldwijd?
Wij verzenden onze sabers naar bijna elk land ter wereld. Tijdens het afrekenen kun je je adresgegevens invullen, waarna automatisch wordt weergegeven welke verzendopties beschikbaar zijn en wat de bijbehorende verzendkosten zijn. Zo weet je precies wat je kunt verwachten voordat je de bestelling afrondt.
Kan ik mijn adres nog aanpassen nadat de bestelling geplaatst is?
Het is beperkt mogelijk om de adresgegevens te wijzigen naar een ander afleveradres of pakketpunt. Je bestelling bij een pakketpunt af laten leveren is alleen in te stellen via de PostNL app en niet altijd beschikbaar. Alleen als je nog geen Track and Trace ontvangen hebt, kunnen we soms de adresgegevens nog wijzigen. Mail hiervoor naar info@kenjosabers.com onder vermelding van je ordernummer. Zonder ordernummer kunnen we het niet verwerken en is de kans aanwezig dat het toch verstuurd wordt.
Het is altijd de verantwoordelijkheid van de klant om de adresgegevens te controleren voordat de bestelling wordt afgerond. Wanneer er gegevens ontbreken, zoals het huisnummer, kan de verzending vertraagd worden omdat we eerst moeten achterhalen wat de juiste adresgegevens zijn. Meer informatie kun je terugvinden in ons verzendbeleid.
Mijn product is beschadigd tijdens transport!
Dat vinden we natuurlijk heel vervelend om te horen! De pakketdienst moet ten alle tijden voorzichtig met de gekochte spullen om gaan en er zorg voor uitdragen dat niks beschadigd raakt tijdens transport. Neem in dit geval eerst contact op met de betreffende bezorgdienst om je klacht in te dienen.
Soms is gelukkig alleen de transportverpakking of doos beschadigd. Ook dat is een vervelend geval en zonde van de doos maar deze zit juist om de producten heen ter bescherming ervan. Het blijft in dat geval verpakking en dit valt niet te verhalen. Is je saber zelf stuk of zijn de meegeleverde accessoires stuk, neem dan ook contact met ons op onder vermelding van je ordernummer en stuur hier foto's/ video's van mee zodat we goed kunnen zien wat de schade is. We staan klaar om je verder te helpen!
Mijn pakket volgen
Zodra je bestelling klaar wordt gemaakt voor de bezorging, ontvang je een Track and Trace code in je mail. Hiermee kun je nauwkeurig in de gaten houden welke stappen je pakket doorloopt voordat hij bij jou geleverd wordt. Je kunt je Track and Trace code hier invullen.
Ik heb nog geen Track and Trace ontvangen
Nadat je je bestelling hebt geplaatst ontvang je een Track and Trace code in de mail zodra de saber klaar is om verzonden te worden. Vrijwel al onze sabers kunnen op dezelfde dag verzonden worden als het voor 15:00 besteld is. Enkele producten hebben een levertijd van 7 tot 14 dagen. Koopt u meerdere producten? Dan wordt de gehele bestelling pas verzonden wanneer deze compleet is. Bekijk altijd het verzendtabblad op de product pagina voor actuele informatie. Heb je geen mail ontvangen, controleer ook je spamfolder.
Mijn Track and Trace laat geen updates meer zien
Heb je vanuit het buitenland besteld en heb je je Track and Trace ontvangen maar geeft deze geen update? Geen zorgen, dit is gebruikelijk wanneer het pakket internationaal onderweg is. Zodra het is aangekomen bij het sorteercentrum in jouw land, ontvang je weer updates. Soms kan dit tot 14 werkdagen duren maar meestal ontvang je veel eerder weer updates. Vanaf het moment dat het pakket in het land van bestemming is gearriveerd, wordt de bezorg verantwoordelijkheid overgedragen aan de lokale verzendpartner. Volg deze tracking voor nauwkeurigere updates over je pakket.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Omdat het de verantwoordelijkheid van jou als klant is om het pakket in ontvangst te nemen, adviseren we altijd om ervoor te zorgen dat er iemand thuis is op het afleveradres. Om te voorkomen dat pakketten kwijt raken of misverstanden ontstaan, raden we ook af om het adres van een pakketpunt in te voeren.
Als er niemand aanwezig is, kan het postbedrijf verschillende vervolgstappen nemen, afhankelijk van hun beleid: het pakket kan naar een pakketpunt worden gestuurd, retour worden gezonden naar ons, of er kan een nieuwe bezorgpoging worden gedaan op een later moment.
Je kunt altijd de status van je zending volgen via de trackinglink die je ontvangt, zodat je op de hoogte blijft van de locatie en de verdere bezorgopties.
Mijn Tracking zegt dat het pakket terug naar afzender wordt verstuurd
Is het adres dat je opgegeven hebt niet goed en hebben wij hier geen melding van gekregen in ons systeem, dan wordt je pakket waarschijnlijk terug gestuurd naar ons magazijn. Vaak is dit ook te zien op de Track and Trace pagina. Zodra het pakket bij ons binnen is nemen we contact met je op over je adresgegevens en kunnen we een tweede bezorgpoging doen. Meer informatie hierover is terug te vinden in ons verzendbeleid.
Wanneer de bezorger meerdere bezorgpogingen in het buitenland heeft gedaan maar deze niet gelukt zijn, wordt het pakket vaak eerst bij een lokaal pakketpunt bewaard. Hier krijg je niet altijd bericht van, daarom is het belangrijk je Track and Trace goed in de gaten te houden. Als de ophaaltijd verstreken is, wordt het pakket terug naar ons gestuurd. In dat geval nemen we contact op als het pakket bij ons is aangenomen en je dit niet zelf al gedaan hebt. We kijken wat nodig is om een nieuwe bezorgpoging te doen conform ons beleid.
Het kan voorkomen dat de bezorger het adres niet herkent, bijvoorbeeld omdat deze een toevoeging mist of verkeerd is ingevuld bij de bestelling. Sommige internet browsers geven suggesties voor het invullen van het adres, controleer deze altijd zodat het niet fout kan gaan. Vaak geeft ons systeem ook een notificatie van een onherkenbaar adres maar niet altijd. Het blijft de verantwoordelijkheid van de klant om dit goed te controleren. Ook in deze gevallen kan het zijn dat het pakket terug naar ons wordt gestuurd en ook in dit geval nemen we contact op zodra deze is aangenomen door ons en je dat zelf niet al gedaan hebt.
Mijn pakket is niet geleverd, wat nu?
Als je pakket niet is geleverd, controleer eerst de trackinginformatie die je van ons hebt ontvangen. Hierin zie je of het pakket nog onderweg is, bij een afhaalpunt ligt of dat er een nieuwe bezorgpoging gepland staat.
Kom je er niet uit of staat het pakket op 'afgeleverd' terwijl dit niet het geval is, wacht het dan nog even af. In vrijwel alle gevallen wordt het pakket namelijk alsnog geleverd in de komende dagen. Neem anders contact op met onze klantenservice via info@kenjosabers.com. Vermeld altijd je ordernummer en eventuele trackinginformatie, zodat wij je gegevens snel kunnen vinden en zo nodig/ mogelijk een onderzoek kunnen laten starten bij het postbedrijf.
Mijn saber heeft geen lichtgevende knop
Hoogstwaarschijnlijk heb je één van onze legendary sabers gekocht. Veel van deze modellen hebben een custom weggewerkte knop zodat de saber er extra realistisch uit ziet. Je kan de handleiding gebruiken welke je hebt maar het aantal beschreven lichtknippering zijn secondes.
Bij de nieuwste sabers in de epic en legendary categorie (premium neopixel x3 en supreme neopixel) kan ook de bluetooth app gebruikt worden om de functies van de saber makkelijk via je telefoon te bedienen. (Raadpleeg de online handleiding om de app te downloaden)
Geef je saber geen licht tijdens het opladen dan heb je of een proffie board of de verkeerde oplader wordt gebruikt. Laadt op met een 5v 2a oplader. Maximaal 5v 2.4A . Het lieft geen computer poort gebruiken.
Hoe zet ik een KenJo Saber in elkaar?
Verwijder de beschermende witte of zwarte dop van de onderzijde van het zwaard/lemmet. Schuif het lemmet of de plug in het handvat tot deze tegen de lamp aan komt. Bij een neopixel model is het belangrijk dat voldoende stevig naar beneden wordt geduwd zodat de pinnetjes naar binnen gaan.. Let op dat de inbusschroefjes het lemmet niet blokkeren aan de binnenkant van het handvat. Gebruik vervolgens de bijgeleverde kleine inbusschroefjes en inbussleutel om het lemmet stevig in het handvat vast te klemmen. Let er natuurlijk op dat je de schroeven niet doordraait.
Hoe werkt mijn Baselit/ Neopixel/ Proffie saber?
Bij elke lightsaber van KenJo Sabers wordt een handleiding geleverd. Hier staan alle instructies in over hoe de lightsaber werkt! Online kan je de meest recente en uitgebreide versie van deze handleidingen terugvinden. In je bestelbevestiging, die je via de mail gekregen hebt, staat welk soundboard type jij ontvangen hebt.
Let op: het Proffie soundboard biedt de mogelijkheid om zelf effecten, geluidstypes en andere effecten in te stellen. De mogelijkheden zijn eindeloos. Kijk ook eens op de website van The Rebel Armory voor informatie en instellingen voor jouw Proffie board. Omdat het Proffie 2.2 soundboard volledig customizable is vergt het wel wat meer tijd, eigen research en computer skills om onder de knie te krijgen. Op diverse fora en Youtube zijn voldoende tutorials te vinden. Het KenJo Sabers team kan hier niet bij helpen.
Saber opladen
Om je saber goed te onderhouden is het belangrijk dat je weet hoe je je saber het best op kunt laden. Op deze manier garandeer je een lange levensduur van je saber en voorkom je dat de batterij of het soundboard schade oploopt. De oplaadkabels worden altijd meegeleverd. Omdat, in de huidige technologische maatschappij, bijna elk huishouden een geschikte adapter heeft, worden deze niet meegeleverd. We raden een adapter aan met output waarde van 5V 1A (5Watt). Dat levert namelijk de juiste hoeveelheid spanning en de meest stabiele stroomtoevoer voor de saber.
Omdat saber batterijen, net als batterijen van andere elektronische apparaten, ook langzaam leeg kunnen lopen terwijl je de saber niet gebruikt, is het raadzaam de saber om de maand op te laden. Dit voorkomt dat de batterij volledig leeg raakt. Dat is op zich geen probleem maar als dit lang aanhoudt, kan de batterij hierdoor beschadigen. Is je batterij toch onverhoopt leeg geraakt, kan een 5V 1A adapter net te zwak zijn om de batterij over het 0-punt te brengen. In dit geval kun je eenmalig een adapter gebruiken met een maximale output waarde 5V 3A. Gebruik NOOIT een (adaptive) fast charger. Dit soort adapters kunnen voor een toevoer van te hoge spanning zorgen. Dit, en het gebruik van elke adapter met te hoge output waarden, kan ervoor zorgen dat het soundboard doorbrand waarna het onherstelbaar beschadigd is.
Legendary Sabers:
Om zo trouw mogelijk aan het desing van de bekende sabers te blijven, zit de oplaadpoort bij Legendary sabers vrijwel altijd verwerpt op het soundboard in de hilt. Zoek even door, je kunt de hilt open draaien waarna je de USB-C poort onderaan de hilt, vlak boven de speaker, ziet zitten. De meeste Legendary sabers hebben ook een 'Kill Switch', zorg ervoor dat deze op 'on' staat om de saber op te kunnen laden. Sommige sabers hebben een uitneembaar soundboard. Hierbij dien je het uitneembare deel er helemaal uit te halen voordat je deze in de lader doet. Deze instructies video's kunnen je helpen bij het vinden van de oplaadpoort.
Mijn saber geeft gedeeltelijk licht
Geen zorgen, dit is waarschijnlijk een kwestie van de juiste setting instellen. Per soundboardtype kan dit verschillen.
Heb je een saber met een Premium Neopixel X3 soundboard, verbind je saber dan met de Xeno Configurator app. Ga naar 'settings' en selecteer hier je bladelengte. Zorg ervoor dat deze op 133 staat, in de app wordt namelijk in pixels gerekend en niet in centimeters. Vergeet niet om rechts bovenin op het 'opslaan' icoon te klikken.
Bij Supreme Neopixel soundboards werkt het net wat anders. Je kunt dit manueel met de saber zelf aanpassen. Zorg ervoor dat je saber helemaal uit staat, ook niet in stand by. Druk snel drie keer achter elkaar op de aan/ uit knop. Bij sabers met twee knoppen gebruik je de PWR (bovenste) knop.
Muziek op mijn saber zetten (X3 modellen)
Er zijn maar enkele fonts met muziek. Als er wel muziek of een track in het font op staat, zal de saber met de juiste beweging of via de xeno configurator app muziek afspelen. Als je dat op meerdere fonts wilt, kan je dat toevoegen op de SD kaart. Dit kan je via de SD kaart aanvullen, de instructies hiervoor zijn in de online handleiding terug te vinden.
Het benodigde format is .wav en deze kan je op de SD kaart vinden in de mapjes. Elke soundfont heeft zijn eigen mapje ( 1, 2, 3, etc) onder de naam "track (1)" in deze mapjes staan de muziekjes welke je af kan spelen. Er zijn legio van soundfonts op het internet te vinden, Kyberphonic is bijvoorbeeld een bekende maar er is echt super veel. Gaat het alleen om de muziek kan je natuurlijk er ook op zetten wat je zelf leuk vind of hebt gedownload of de "track (1)" uit andere mapjes kopiëren.
Voordat je aanpassingen op de SD kaart maakt, is het belangrijk dat je eerst een backup maakt van alle bestanden die op de SD kaart staan zodat je, als er iets niet goed gaat, deze altijd terug kunt vinden. Wat ook belangrijk is, dat je zorgt dat je de software van de saber via de xeno configurator app eerst volledig update voordat je aanpassingen of een back up van de SD kaart gaat maken. Bevestig voor jezelf dat de saber volledig goed functioneert na het updaten.
Mijn saber gaat niet aan/ oplaadproblemen
Heel vervelend dat je saber niet aan gaat of niet goed op lijkt te laden! Vaak gaat het hier helemaal niet om een defect en is dit gemakkelijk te verhelpen met de volgende stappen. Wil je naderhand tips waarmee je je batterij optimaal houd en je saber goed oplaadt, kijk dan eens bij 'Saber opladen' in het tabblad 'Gebruiken en Instellen'.
- Controleer de outputwaarden van de adapter die je gebruikt, dit moet 5V 2.1A zijn. Heb je een X3 soundboard mag je ook tot 5V 3A gebruiken.
- Gebruik de originele kabel die meegeleverd is bij je saber.
- Controleer of je de knop duidelijk in voelt drukken. Heb je een saber met een knop onder de switchplage (zoals de Icon), en voel je de knop niet indrukken, ga dan naar 'Knop afstellen'
- Soms maakt de batterij niet goed contact met het soundboard. Je kunt de batterij uit de saber halen, batterijclips open buigen en vervolgens de batterij terug in de saber stoppen. Onderstaande video kan je hierbij helpen.
- Controleer of je saber een oplaadbevestiging geeft ("Charging")
Ruik je een brandlucht wanneer je de saber open draait? Voer de volgende stap dan niet uit en neem contact op met ons service team zoals hieronder uitgelegd.
- Wanneer de saber lang niet aan heeft gestaan of de batterij lang leeg is geweest, kan de batterij uitgeput zijn geraakt. Je kunt de batterij weer over het 0-punt heen brengen door de juiste oplaadkabel en adapter (5V 2.1A) te gebruiken en voor 4 achtereenvolgende uren op te laden. Ook als er geen oplaad bevestiging komt, kan de saber alsnog succesvol aan het opladen zijn. Onderbreek het laadproces dus niet!
- Bij legendary sabers zit er in veel gevallen een 'kill switch' op het soundboard zelf. Deze moet op 'on' staan om op te laden. De saber kan niet opladen wanneer de kill switch op 'off" 'staat.
- Bij Legendary sabers kan het soundboard uit twee delen bestaan; een vast deel en een uitneembaar deel. Draai de hilt open en test het uitneembare deel van het soundboard door de zwarte aan/ uit knop ingedrukt te houden.
Hebben de stappen niet gewerkt, stuur dan een mail naar info@kenjosabers.com onder vermelding van je ordernummer, kopieer de stappen hierboven en geef per stap aan wat je bevinding is. Stuur van de adapter(s) die je gebruikt hebt een foto mee en het liefst een video waarop we het probleem dat je hebt kunnen zien. Zo kunnen we sneller de oorzaak van het probleem achterhalen en je zo efficiënt mogelijk van hulp en een oplossing voorzien. We staan klaar om je te helpen en lossen het hoe dan ook met je op!
Mijn saber is vastgelopen of geeft een Error
Wat vervelend dat dit is gebeurd! Gelukkig hoeft je saber niet de hele nacht aan te blijven staan wanneer dit het geval is en is dit gemakkelijk op te lossen met de volgende instructies.
Het probleem dat je ervaart kan bijvoorbeeld gebeuren als de saber te leeg is en er dan geen goed contact maakt met het zwaardblad of wanneer er een kleine kortsluiting is geweest. Gelukkig is dit makkelijk op te lossen door het zwaardblad eraf te halen en de batterij uit de saber te halen. Laat deze er een aantal tellen uit voordat je deze er weer in doet en de saber voor 4 uur met een 5V 2.1A adapter oplaadt zodat deze volledig opgeladen is. Hierna kun je de saber uit de lader halen en het zwaardblad weer monteren. Dit kun je het beste doen door het topje van het zwaardblad op de grond te laten rusten en neerwaartse kracht uit te oefenen op de hilt. Heb jij een Neopixel saber, voel dan goed of je de pogopinnen in voelt drukken. Blijf neerwaartse kracht uitoefenen terwijl je het zwaardblad monteert met de bijgeleverde schroeven. Je kunt de saber nu weer aan zetten. Gaat de saber dan nog niet aan, probeer het daarna ook door de knop ingedrukt te houden terwijl de saber in de oplader geplugd is.
SD Error
Probeer je je saber aan te zetten maar komt er alleen een stem uit die "SD Error" zegt? Het is dan goed mogelijk dat je de saber via de app hebt proberen up te daten maar dit om de een of andere reden mislukt is. Het is altijd belangrijk om de telefoon gedurende het updateproces dicht bij de saber te houden en niet naar andere apps te gaan of de Xeno Configurator app af te sluiten. Er zijn twee manieren om dit op te lossen:
Probeer verbinding te maken met de saber via de xeno configurator-app. Als je verbinding kunt maken, ga dan verder met het updaten van de saber. Open geen andere apps en sluit de xeno configurator-app niet. Laat de telefoon dicht bij je totdat de update volledig is voltooid.
Als je geen verbinding kunt maken met de saber, moet je de bestanden op de SD-kaart handmatig terugzetten. Haal de SD-kaart uit het soundboard en plaats deze in de USB SD-kaartlezer die bij je saber is geleverd (of een andere SD-kaartpoort op uw computer). Vervang alle bestanden met de files van je back-up.
Nadat alle bestanden zijn vervangen, moet je de functie "Veilig verwijderen" gebruiken (bestand/mapviewer --> klik met de rechtermuisknop op de SD-kaart -> klik op hardware veilig verwijderen -> haal de SD-kaart eruit wanneer dit veilig is). Plaats de SD-kaart opnieuw in de saber, laad hem helemaal op (4 uur lang met een 5V 2.1A adapter) en zet hem aan. Je kunt de saber nu gelijk updaten naar de meest recente versie.
Mijn saber geeft helemaal geen licht
Super vervelend wanneer je saber geen licht (meer) geeft. De volgende stappen kunnen je helpen bij het oplossen van dit probleem!
- Controleer of de bovenkant van de saber aan de binnenkant pogopinnen met kleine LEDjes ernaast heeft. Kijk ook of de LEDjes licht geven.
- Controleer of de onderkant vna het zwaardblad een rond, goudkleurig printplaatje heeft.
- Mogelijk heb je het zwaardblad gemonteerd toen de saber al aan stond of in Stand By stond. Dit kan voor problemen zorgen. Zorg ervoor dat je de saber volledig uitschakelt en monteer vervolgens het zwaardblad terwijl de saber nog steeds uit staat conform de instructies zoals beschreven bij 'hoe zet ik een KenJo Saber in elkaar'. Laadt de saber op en zet hem weer aan.
- Mogelijk staat de saber in ghostblade of blaster blade mode. Probeer dus verschillende bladestyles uit om te zien welke stijlen het doen.
- Je kan de Xeno Configurator app op je telefoon gebruiken om de saber up te daten. Hierna kun je de batterij eruit halen en er na een paar tellen weer in doen.
- Controleer of de helderheid van de saber niet per ongeluk op '0' staat?
- Controleer bij X3 modellen ook of de saber niet per ongeluk op Baselit of Neopixel (of vise versa) ingesteld staat. Dit kun je in de Xeno app controleren.
Hebben bovengenoemde stappen niet gewerkt, neem dan contact met ons service team op door te mailen naar info@kenjosabers.com onder vermelding van je ordernummer. Kopieer de stappen hierboven en geef per stap aan wat je bevinding is. Stuur tevens een video mee waarop het probleem goed te zien is en een screenshot van de firmware page in de app. We helpen je heel graag verder en zorgen altijd voor een oplossing voor het probleem dat je ervaart!
Het zwaard zit los of wiebelt
Het verschilt per saber met hoeveel schroeven deze het zwaard in het handvat klemmen. Het is belangrijk om het zwaard zo diep mogelijk in de handvat (tegen de lamp of neopixel pinnen) aan te duwen voordat de schroeven worden aangedraaid. Let bij een neopixel model er goed op dat deze echt voldoende naar beneden wordt geduwd zodat de schroeven niet tegen de printplaat komen. Deze kunnen gerust stevig aangedraaid worden. Lijkt je zwaard te wiebelen? Draai je schroeven dan steviger aan om te kijken op dit het probleem verhelpt. Voorkom dat je de schroefdraad doordraait. Het kan ook helpen om het zwaard tijdens het vastschroeven niet alleen naar beneden, maar ook stevig tegen de lange kant van de emitter te klemmen. Zo weet je zeker dat er zo min mogelijk bewegingsruimte is.
Beweegt het zwaard nog steeds? Zorg er dan voor dat je schroeven steviger aandraait (let wel op dat er niet teveel kracht word gezet en dat de schroef kapot gaat). Aanvullende tip: Een klein beetje plakband aan de onderkant rondom het zwaard kan helpen om iets meer dikte te creëren en eventuele beweging volledig weg te werken.
Tip Drag doet het niet
Het Tip Drag effect zorgt ervoor dat het puntje van je Neopixel blade oplicht als je deze over de grond sleept. Het kan even oefenen zijn voor je dit trucje helemaal onder de knie hebt. Heb je veel geoefend en doet de Tip Drag het nog steeds niet, dan kan je het probleem verhelpen door de bladelengte te controleren en zo nodig aan te passen.
Standaard staat de tip drag op 92cm afgesteld, sommige sabers worden geleverd met 82cm blade. Of er is perongeluk een instelling veranderd. De lengte van het zwaard dient ingesteld te worden in de saber om deze volledig te laten oplichten.
Premium RGB / Neopixel X3:
- Controleer via de Xeno Configurator app of de helderheid van het zwaardblad niet op '0' staat. Zet deze op 100%.
- Controleer via de Xeno Configurator app of de lengte van het zwaardblad niet op '0' staat. Schuif deze omhoog tot de juiste lengte van jouw zwaardblad.
Supreme neopixel twee knoppen: Zet de saber volledig uit. Druk drie keer op de PWR knop om tussen 92cm en 82cm te wisselen. Of download de app via de online handleiding pagina om de lengte via je telefoon in te stellen.
Supreme neopixel een knop: Zet de saber volledig uit. Druk drie keer op de knop om tussen 92cm en 82cm te wisselen. Of download de app via de online handleiding pagina om de lengte via je telefoon in te stellen.
Premium neopixel (non x3, oude versie): Haal de SD kaart uit de saber en stop deze met behulp van de SD card reader in de computer. Open de folder "set" en open vervolgens het "config" bestand om het "pixelnumber" te veranderen. 92cm = 133, 82cm =122. Of gebruik de bluetooth app "xeno configurator" om de lengte via je telefoon in te stellen.
Heb je meer informatie of hulp nodig, dit kun je vinden bij 'Mijn Neopixel blade geeft maar gedeeltelijk licht' in het tabblade 'Gebruiken en Instellen' of kijk bij onze online handleidingen.
Ik hoor geen geluid
Wellicht staat de lightsaber in stille/mute stand. KenJo Sabers hebben twee verschillende volumes en een stille/mute stand. De allernieuwste soundboards hebben meerdere voor-ingestelde volumestanden. Om van volume te veranderen dient de saber in standby stand te staan. Houdt de knop een seconden ingedrukt of tot het lampje één keer knippert, laat vervolgens los. Er komt nu een stembevestiging. Herhaal dit proces om tussen de volumes en mute stand te schakelen. Je kunt de onderstaande video bekijken voor meer hulp bij het instellen van het geluid van je saber.
Hoor je nog steeds geen geluid en vermoed je dat er iets mis is, controleer dan de volgende punten:
- Of het geluid het wel doet wanneer je e menu functies gebruikt
- Of de saber in 'Ghost Blade' of 'Blaster Blade' staat, probeer diverse blade - en start-up styles uit om te zien of het geluid bij geen enkele style te horen is.
- Zorg ervoor dat je zeker weet dat de saber volledig is opgeladen en haal de batterij er voor een paar tellen uit. Dit reset de saber en kan mogelijk precies zijn wat nodig is om het geluid weer goed te laten functioneren.
- Heb je een X3 soundboard, dan kun je de Xeno Configurator app op je telefoon gebruiken om de saber up te daten.
- Wanneer de saber na het updaten nog steeds geen geluid geeft kan je een 'factory reset' uitvoeren via de app.
Mochten deze stappen je niet verder helpen, dan kijken we natuurlijk graag met je mee. Je kunt ons dan het best een mail sturen naar info@kenjosabers.com. Vermeldt je ordernummer en probeer uit te leggen vanaf welk moment je merkte dat het geluid het niet (goed) meer deed. Bijvoorbeeld nadat je aanpassingen op de SD kaart hebt gemaakt, toen de saber is gevallen of na het uittesten van verschillende blade/ start up styles. Als je gelijk een video meestuurt, kunnen we je zo efficiënt mogelijk verder helpen!
Wat kan ik doen als de knop niet goed klikt?
1. Controleer eerst of de knop goed is aangedraaid
Bij de meeste sabers kun je eenvoudig controleren of de knop stevig genoeg is aangedraaid. Vaak verhelpt dit al problemen waarbij de knop niet goed reageert of niet goed klikt.
2. Modellen met een switchplate (zoals Icon en Mark Two)
Als je saber een ‘switchplate’ heeft, kan het probleem liggen aan de interne knop in combinatie met de externe knop en de plaat eroverheen. De plaat met de strepen (switchplate) houdt de externe knop vast die de daadwerkelijke knop daaronder op het soundboard indrukt.
Stap 1: Verwijder de externe knop en test de interne knop. Zo kun je controleren of de interne knop zelf goed werkt.
Stap 2: Als de interne knop goed werkt maar niet in combinatie met de externe knop en plaat, zijn er twee manieren om dit op te lossen:
Volg deze stappen rustig en let goed op de springveer. Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan contact op met onze klantenservice via info@kenjosabers.com en vermeld je ordernummer zodat we je snel kunnen helpen.
Mijn saber verbind niet met de app
Heb je een saber met soundboard variant gekocht die bediend kan worden met een app maar krijg je deze niet verbonden? Er zijn een paar dingen die je kunnen helpen om dit op te lossen.
Zorg er in eerste instantie voor dat je de juiste Bluetooth app en meest up-to-date versie van de app gebruikt;
Bij het installeren van de app kan voor toegankelijkheid en toestemming worden gevraagd. Deze verzoeken dienen geaccepteerd te worden om de app te kunnen gebruiken en te verbinden met de saber.
Bij sommige modellen blokkeert het materiaal van de hilt de bluetooth connectie. Het kan helpen om de hilt open te draaien zodat je telefoon de saber beter kan vinden. Heb je een saber met uitneembaar soundboard, dan kan je ook het soundboard eruit halen om je aanpassingen via de app in te stellen.
Heb je de juiste app voor jouw soundboard variant geïnstalleerd, doorloop dan de volgende stappen:
- Zorg ervoor dat de app de meest up to date versie betreft.
- Verbreek de huidige Bluetooth-verbindingen met elk apparaat dat je telefoon momenteel heeft.
- Verwijder alle bestaande Bluetooth-verbindingen met de lightsaber(s) uit het Bluetooth-menu in je telefoon.
- Verwijder alle bestaande (indien aanwezig) Bluetooth-verbindingen met de saber binnen de app.
- Schakel andere Bluetooth-apparaten in de nabije omgeving uit, zodat er geen interferentie is
- Reset de telefoon: Schakel de telefoon uit en start hem opnieuw op
- Reset de saber: haal de batterij eruit en plaats deze weer terug
Zet de saber nu in de stand-bymodus, schakel Bluetooth in op uw telefoon en open de app om de lightsaber te vinden. Sta alle pop-ups toe die de app kan geven.
Verbind de saber nog steeds niet, probeer het dan eens met de telefoon van iemand anders in je huis houden/ vriendenkring. Zodra de saber is aangesloten, dient deze te worden geüpdatet. Rechts onderin bij instellingen kan dat worden geselecteerd. Laat de saber updaten en gebruik ondertussen je telefoon niet, sluit de app niet af en laat het proces volledig voltooien.
Ik hoor gekraak of gezoem bij het opladen van mijn saber
Dat kan knap vervelend zijn voor je rust en onheilspellend klinken! Vaak betekend dit dat de batterij te lang helemaal leeg is geweest en dit is dan ook gemakkelijk op te lossen met de volgende instructie.
Haal de batterij uit de saber, buig de batterij clips voorzichtig iets zodat je zeker weet dat deze goed contact maken met de batterij. Plug de originele kabel in de saber en plaats daarna pas de batterij terug. Laadt je saber voor minimaal 4 uur op met een 5V 2.1 ampère adapter.
Verhelpt dit het probleem niet, neem dan contact met ons op door te mailen naar info@kenjosabers.com onder vermelding van je ordernummer en voeg gelijk een video toe waarop het geluid tijdens het opladen goed te horen is.
Mijn hilt zit vast bij het in elkaar draaien
Een vastzittende schroefdraad komt meestal voor als de hilt-onderdelen scheef op elkaar zijn gedraaid (al is het maar een klein beetje) of als de blade nog in de emitter zit wanneer je deze terugdraait op de hilt. Door de blade ontstaat er namelijk teveel druk op de schroefdraad.
Gelukkig is dit probleem gemakkelijk op te lossen:
Wat is dat lichte streepje bovenin mijn Baselit blade?
Valt het lichtstreepje in de tip van een baselit blade te veel op naar jouw smaak? Geen zorgen, in het topje van de blade zit namelijk een cirkelvormige, reflecterende ring die ervoor zorgt dat de blade optimaal verlicht wordt. Als je je hieraan stoort, kun je ervoor kiezen om de tip van de blade open te draaien en deze ring eraf te halen. Het licht zal dan in de bovenkant van de blade minder helder zijn dan voorheen maar de lichtring zul je niet meer zien. Let er hierbij wel op dat je de folie die langs hele blade aan de binnenzijde zit, niet verschuift, dat kan voor een onregelmatige lichtverspreiding zorgen.
Hoelang heb ik garantie op mijn saber?
Bij KenJo Sabers bieden we levenslang technisch support en een jaar garantie op elke saber. Ervaar je problemen en kun je de oplossing ervoor niet in deze FAQ vinden, neem dan contact met ons op. We kijken samen me jou mee of het om een defect gaat en bieden altijd een gepaste oplossing! De garantie is niet van toepassing wanneer het defect ontstaan is door oneigenlijk gebruik. Meer informatie over garantie kun je teruglezen in onze Algemene Voorwaarden.
Ik vermoed dat mijn saber defect is
Heb je je saber ontvangen maar ondervind je er problemen mee? Dat is natuurlijk heel vervelend! Veel problemen kunnen op afstand verholpen worden en vaak is de oplossing in het tabblad hierboven of in de troubleshoot te vinden.
Hebben deze instructies niet geholpen, stuur dan een mail naar info@kenjosabers.com onder vermelding van je ordernummer en beschrijf zo goed mogelijk het probleem dat je met je saber ervaart. Stuur gelijk een foto of video mee zodat we goed beeld krijgen van wat je bedoeld. We helpen je graag met het vinden van de oplossing en mocht het nodig zijn, kunnen we ervoor kiezen om je saber terug te nemen ter inspectie en reparatie alvorens deze weer naar je toe te sturen. Meer informatie hierover kun je teruglezen in ons retourbeleid.
Kan ik mijn lightsaber ruilen?
Dat is natuurlijk geen probleem! Bij KenJo Sabers kun je je bestelling eenvoudig ruilen binnen 14 dagen na ontvangst. Of je nu van model wilt wisselen of een ander type wilt proberen, wij helpen je graag om dit snel en soepel te regelen.
Neem contact op met onze klantenservice via info@kenjosabers.com, vermeld je ordernummer, zodat we je aanvraag direct kunnen verwerken en laat weten welk model en welk soundboardtype je graag wilt. We zorgen ervoor dat het ruilproces zo efficiënt mogelijk verloopt, zodat je snel van je nieuwe lightsaber kunt genieten!
Hoe werkt retourneren?
Niet helemaal tevreden met je product, geen probleem natuurlijk! Bij KenJo Sabers kun je je bestelling eenvoudig retourneren dankzij ons niet-goed-geld-terug garantie. Mocht je van gedachten veranderen, dan kan dit probleemloos binnen 14 dagen na ontvangst. Neem contact met ons op door te mailen naar info@kenjosabers.com en vergeet niet je ordernummer erbij te vermelden, en wij zorgen voor een snelle en eenvoudige afhandeling van je retour.
Let op: Aankopen die op een beurs of evenement zijn gedaan, vallen buiten het wettelijke herroepingsrecht en kunnen niet worden geretourneerd. We begrijpen dat dit soms jammer kan zijn, maar we helpen je graag bij vragen over deze aankopen via onze klantenservice.
Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?
Wanneer we een retour ontvangen hebben waarbij je om een terugbetaling hebt verzocht dan wordt deze binnen 14 werkdagen in behandeling genomen. Wanneer de saber goed door de inspectie komt, dienen we het verzoek tot terugbetaling in. Vanaf dat moment kan het nog enkele dagen duren voordat dit daadwerkelijk is verwerkt.
Zijn onderdelen los verkrijgbaar als iets kwijt of beschadigd is?
Ben je onverhoopt een onderdeel van je lightsaber kwijtgeraakt of is er iets kapot gegaan? Dat is natuurlijk heel vervelend. Vaak is het mogelijk om onderdelen voor de saber die je hebt los te bestellen en na te sturen, maar dit hangt af van de precieze situatie. De onderdelen zijn speciaal geselecteerd voor jouw model en kunnen niet besteld worden om aan andere hilts toe te voegen.
We kijken daarom graag met je mee! Stuur een e-mail met foto's naar info@kenjosabers.com en vermeld meteen je ordernummer, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.
Mijn vraag is niet beantwoord in deze FAQ
Heb je een vraag dat met bovengenoemde instructies niet is opgelost of wat er niet tussen staat? Geen zorgen, we helpen je heel graag weer op weg en lossen het hoe dan ook voor je op. Per onderwerp staat hoe je het best contact met ons op kunt nemen zodat we je zo snel mogelijk van antwoord en een oplossing kunnen voorzien. In het weekend is onze klantenservice gesloten, maandag pakken we zo snel mogelijk je bericht op!
In sommige gevallen is het nodig om de saber te inspecteren en zo nodig te repareren of vervangen. Als er echter geen defect lijkt te zijn, streven we er altijd naar om de saber zo lang mogelijk bij de klant te houden zodat hij/zij de saber niet onnodig lang hoeft te missen of voor mogelijke, onverwachtse kosten komt te staan. Meer informatie kun je hierover terugvinden in ons retourbeleid.
Ik wil samenwerken met KenJo Sabers
Zit jouw social media account in onze niche en wil jij je volgens ook enthousiast maken over KenJo Sabers? We zijn altijd op zoek naar social colabs dus denk jij dat je hebt wat nodig is stuur dan een DM via Instagram.
Andere zakelijke proposities kun je mailen naar info@kenjosabers.com om doorgezet te worden naar de juiste afdeling. Het is niet mogelijk om je eigen saberdesign door te sturen en door ons te laten fabriceren.
Kom je er niet uit, of je vraag niet gevonden? Stel je vraag hieronder.
Op zoek naar de perfecte lightsaber? Ontdek onze uitgebreide filters om snel te zoeken op kleuren van het handvat, prijs, zwaardbladtype, soundboard of zelfs je favoriete personage.
Bekijk en filter snel onze thema-collecties voor lightsabers speciaal geselecteerd voor duelleren, cosplay of spinning en nog veel meer. Er is altijd iets voor jou in ons ruime aanbod!